Γλώσσα του σώματος και λόγος: Η συμβολή του Θεάτρου στην Εκπαιδευτική πράξη, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
σύντομη περιγραφήΓλώσσα του σώματος και λόγος: Η συμβολή του Θεάτρου στην Εκπαιδευτική πράξη, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
σύντομη περιγραφήΧώρος και διαδικασίες Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Διάλεξη 2Θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Η ενότητα έχει ως στόχο να ανακεφαλαιώσει τις τέσσερεις μεγάλες ενότητες θεατρικών ασκήσεων και παιχνιδιών που προτάθηκαν και έγιναν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.Κριτική Παιδαγωγική της Ειρήνης: Έρευνα, Θεωρία και πράξη, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Στην ακόλουθη διάλεξη ο παιδαγωγός του Θεάτρου και σκηνοθέτης Koldobika Vio, "ασκεί" τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες σε δύο καίριες για την Κριτική Παιδαγωγική της Ειρήνης παιδαγωγικές πρακτικές, στο Θέατρο του καταπιεσμένου και στο Θέατρο Forum.Θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Η ενότητα αυτή βασίζεται στην κατανόηση και αποδοχή της λεκτικής και μη-λεκτικής έκφρασης του άλλου, στη συνεργατική δημιουργία ανά δύο και στην ομαδική συνεργατική δημιουργία.Κριτική Παιδαγωγική της Ειρήνης: Έρευνα, Θεωρία και πράξη, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Στην εν λόγω διάλεξη αναπτύσσονται από το διδάσκοντα οι παιδαγωγικοί πόροι και οι πρακτικές της Κριτικής Παιδαγωγικής της Ειρήνης.Θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Η ενότητα αναλύει την έννοια της συνοχής της ομάδας και το πώς επιτυγχάνεται η σταδιακή εμπιστοσύνη στους άλλους και στην ομάδα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ολοκληρωτική συμμετοχή των φοιτητών/τριών (νοητική, κινησιακή, συναισθηματική) και η συνεργατική δράση στο παιχνίδι.Κριτική Παιδαγωγική της Ειρήνης: Έρευνα, Θεωρία και πράξη, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Παρουσιάζονται οι βασικές θέσεις της Κριτικής Θεωρίας και τις Κριτικής Παιδαγωγικής ως θεωρητικά ερείσματα της Κριτικής Παιδαγωγικής της ΕιρήνηςΘεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ακολουθεί η απελευθέρωση της σωματικής έκφρασης μέσω της παντομίμας, όπου χρησιμοποιούνται όλες οι αισθήσεις και η απελευθέρωση της συγκινησιακής έκφρασης μέσω της κίνησης. Άμεση αντίδραση (λεκτική και μη λεκτική) σε εξωτερικό ερέθισμα.Χώρος και διαδικασίες Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Διάλεξη 1Θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αναλύεται η έννοια του αυθορμητισμού και ακολουθούν σκηνικές «προσφορές» και άμεση αντίδραση.Κριτική Παιδαγωγική της Ειρήνης: Έρευνα, Θεωρία και πράξη, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Στην εν λόγω διάλεξη παρουσιάζονται από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές και τις μεταπτυχιακές φοιτήτριες οι σχετικές με την Παιδαγωγική της Ειρήνης "Εκπαιδεύσεις" και "Σπουδές" υπό μορφή εννοιολογικών χαρτών (mindmaps) και "posters".Θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ακολουθεί η απελευθέρωση της σωματικής έκφρασης μέσω της παντομίμας, όπου χρησιμοποιούνται όλες οι αισθήσεις και η απελευθέρωση της συγκινησιακής έκφρασης μέσω της κίνησης. Άμεση αντίδραση (λεκτική και μη λεκτική) σε εξωτερικό ερέθισμα.Κριτική Παιδαγωγική της Ειρήνης: Έρευνα, Θεωρία και πράξη, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Στη διάλεξη αυτή αποσαφηνίζονται περαιτέρω, αφενός, τα επιστημολογικά ερείσματα και, αφετέρου, το αντικείμενο της Παιδαγωγικής της Ειρήνης και κατόπιν παρουσιάζονται οι επιμέρους "τύποι/παραδείγματα" που αναπτύχθηκαν στους κόλπους της.Αυταρχισμός και δημοκρατία στο σχολείο και στη σχολική τάξη, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
σύντομη περιγραφήΓλώσσα του σώματος και λόγος: Η συμβολή του Θεάτρου στην Εκπαιδευτική πράξη, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
σύντομη περιγραφήΘεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Αναλύεται η έννοια του αυθορμητισμού και ακολουθούν σκηνικές «προσφορές» και άμεση αντίδραση.Θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία, Τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Η ενότητα αναλύει την έννοια της συνοχής της ομάδας και το πώς επιτυγχάνεται η σταδιακή εμπιστοσύνη στους άλλους και στην ομάδα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ολοκληρωτική συμμετοχή των φοιτητών/τριών (νοητική, κινησιακή, συναισθηματική) και η συνεργατική δράση στο παιχνίδι.Χώρος και διαδικασίες Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Διάλεξη 7