Επικοινωνία Διαχείριση και Επίλυση Κρίσεων, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Δημιουργία Κοινού Συστήματος Επείγουσας Επικοινωνίας και Πληροφόρησης, Κοινό Σύστημα Επείγουσας Επικοινωνίας Και Πληροφόρησης - CECIS, Δημιουργία Βάσης Δεδομένων, Εκπαίδευση - Τεχνικές Προσομοίωσης, Μοντέλο ΕΠΙ, Εκπαίδευση στελεχών, παραδείγματαΤηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις των ειδησεογραφικών συνεντεύξεων. Οι βασικοί κανόνες διαχείρισης του δικαιώματος λόγου: η ανάληψη συνεισφορών και η παραγωγή λόγου ειδησεογραφικής συνέντευξης. Η εναλλαγή συνεισφορών στην ειδησεογραφική συνέντευξη: βασικά προκαταρκτικά σημεία. Οι ερωτήσεις του συνεντευκτή-Οι προλογισμένες ερωτήσεις και η διαδραστική τους κατασκευή. Οι απαντήσεις ως μια από κοινού κατασκευή.Ειδησεογραφικές Ψηφιακές Πηγές και Διεθνείς Ειδησεογραφικοί Οργανισμοί, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Παρουσίαση των παγκόσμιων τηλεοπτικών καναλιών και τα χαρακτηριστικά τους. Οι περιπτώσεις CNN και BBC.Επικοινωνία Διαχείριση και Επίλυση Κρίσεων, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Οργανωσιακή κρίση, Κατηγορίες κρίσεων, κυρίαρχες προσεγγίσεις στη διαχείριση κρίσεων, Επικοινωνιακή στρατηγική, ΜΜΕ & Επικοινωνιακή στρατηγική, η περίπτωση των ναυαγίων Samina Express και Sea Diamond.Ειδησεογραφικές Ψηφιακές Πηγές και Διεθνείς Ειδησεογραφικοί Οργανισμοί, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Ειδησεογραφικές Πηγές, Κύριες/Δευτερεύουσες Πηγές, Παράγοντες που επηρεάζουν, Τα ΜΜΕ στις ανεπτυγμένες χώρες, Πηγή κυριαρχίας, Ανταποκριτές/γεωγραφική θέση, Η σημασία των Ειδ. Πηγών. Ζητήματα που εγείρονται, Πλαίσιο της Είδησης/Ειδησεογραφικών Πηγών, Χειρισμός των Ειδησεογραφικών Πηγών/Είδησης, Εργαλεία για τον έλεγχο πηγών, Επαλήθευση της Είδησης, Κριτήρια Δημοσίευσης, Αξιοποίηση Ειδησεογραφικών Πηγών, Παράγοντες κατανόησης της είδησης, Κατηγορίες Ειδήσεων/Πηγών.Επικοινωνία Διαχείριση και Επίλυση Κρίσεων, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Παρουσίαση εργασιών και συζήτησηTravel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
By the end of this module students will be familiar with: The print and on line travel publications.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
By the end of this module students will be familiar with: The different types of Travel ArticlesTravel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
By the end of this module students will be familiar with: The different types of travel article titles and the travel narrativesTravel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
In this module, the instructors view travel through the optic of communication and they explore the linkages between travel and public communication.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
In this module, the instructors illustrate effective communication strategies in travel and they refer to the changing nature of travel. However, this time, we do it by studying another means of communication that facilitates sharing of our travel experiences. This form of travel communication strategy is built around experiential storytelling.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
By the end of this module students will be familiar with: The role of the photos in travel journalism and the basic composition guidelines for travel photos.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
An introduction to the course: Travel Journalism, Communication and Social Media. Course Description, Course Aims and Learning Objectives.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
By the end of this module students will have gained some knowledge about: The social media platforms and some video journalism techniques that can be used for digital, creative, non-fiction, travel storytelling.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
In this module, the instructors illustrate effective communication strategies in travel. By referring to the changing nature of travel, we study two types of travel communication strategies; the senses and the experience frame.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
In this module, the instructors look at what is heritage and they explore the relevance of travel to the heritage across the world and to the common heritage of humanity. They view travel as a force for building awareness and fostering development through the appreciation of the value of the cultural heritage, as well as the cultivation of travel literacy and the adoption of a sustainable travel in today’s mobile world. Moreover, in this module, they illustrate the active role of travel and heritage communication and journalism in the facilitation of the common heritage principle, travel literacy and sustainability.Travel journalism, communication and social media, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
The module outline contains: Food and Culture, What is culture? Cultures around the world, Intercultural Awareness and Competence: understanding cultural differences, Intercultural Communication; dealing with cultural differences, Travel awareness, Gastronomic heritage; Europe, UNESCO Intangible Heritage; Mediterranean Diet, Tasting Greece; foodscapes and cultural landscapes. Gastroregions. Gastronomy experiences.