Βρέθηκαν 169 αποτελέσματα       Τμήμα Πολιτικών Επιστημών    Αφαίρεση Όλων 

 

Διάλεξη 5  / Διάλεξη 5 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-08 00:40:37 353
Διάλεξη 13 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Μαθηματικά στην Πολιτική Επιστήμη :εισαγωγή, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 13
Εξάμηνο: 1o 2015-01-19 01:25:28 355
Διάλεξη 6 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Μαθηματικά στην Πολιτική Επιστήμη :εισαγωγή, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 6
Εξάμηνο: 1o 2014-11-20 01:26:15 364
Διάλεξη 9 (Παπαγεωργίου ΙωάννηςΕπίκουρος Καθηγητής)

Σύγχρονα Θέματα Διεθνούς Πολιτικής, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 9
Εξάμηνο: 5o 2014-12-19 01:22:39 367
Διάλεξη 10 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Μαθηματικά στην Πολιτική Επιστήμη :εισαγωγή, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 10
Εξάμηνο: 1o 2014-12-22 02:18:40 378

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται το πώς διαμορφώθηκε ο μύθος του «ιουδαιομπολσεβικισμού», ο οποίος είχε γνωρίσει μεγάλη διάδοση μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν έγινε το σύνθημα της καταστολής εναντίον των σπαρτακιστών στη Γερμανία και των αντίστοιχων κινημάτων αλλού. Παρακολουθούμε πώς άρχισε να διαδίδεται ευρύτατα η άποψη ότι ο μπολσεβικισμός ήταν ένα είδος μεταδοτικής ασθένειας με τους Εβραίους επαναστάτες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης να την μεταδίσουν. Η ιδέα αυτή είχε αρχίσει να αναπτύσσεται ακόμη από το 1918 σε συγγραφείς και λογοτέχνες, ωστόσο εξετάζουμε πώς στο ναζισμό σημειώθηκε τελικά η ακραία βιολογικοποίηση του αντισημιτισμού, που αναδιατύπωνε το μύθο της «συνωμοσίας» και το παλιό στερεότυπο του Εβραίου ως αντεθνικού στοιχείου με όρους όμως πια φυλετικής υγιεινής.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:23:57 379
Διάλεξη 9 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Θέματα εφαρμοσμένης πολιτικής ανάλυσης, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

σύντομη περιγραφή
Εξάμηνο: 1o 2014-11-25 00:40:20 380
Διάλεξη 4 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Μαθηματικά στην Πολιτική Επιστήμη :εισαγωγή, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 4
Εξάμηνο: 1o 2014-11-03 01:52:54 386
Διάλεξη 2 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Θέματα εφαρμοσμένης πολιτικής ανάλυσης, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

σύντομη περιγραφή
Εξάμηνο: 1o 2014-10-31 01:36:10 389
Διάλεξη 9 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Μαθηματικά στην Πολιτική Επιστήμη :εισαγωγή, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 9
Εξάμηνο: 1o 2014-12-15 01:50:48 396
Διάλεξη 1  / Διάλεξη 1 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-07 00:31:48 397

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται αναλυτικά πώς κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου διαμορφώθηκε ένας λόγος γραπτός (συγγραφείς, τύπος) και προφορικός που συνδύαζε στοιχεία του σοσιαλιστικού αντισημιτισμού, του καθολικού και αντιδραστικού αντι-ιουδαϊσμού με το νέο επιστημονικό ρατσισμό. Στη Γερμανία, η διχοτόμηση Εβραίος/Άριος αντιστοιχούσε στη σύγκρουση μεταξύ Zivilisation και Kultur και χαρακτήριζε όλα τα γραπτά των θεωρητικών της «συντηρητικής επανάστασης». Το αντιθετικό σχήμα Άριος/Εβραίος αποτελούσε βασικό στοιχείο της εθνικιστικής κουλτούρας και μόνιμο παράγοντα κατασκευής και αρνητικού στιγματισμού της ετερό­τητας, ενάντια στην οποία διαμορφωνόταν η εθνική ταυτότητα τόσο στη Γερμανία, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο ναζισμός οικειοποιήθηκε λοιπόν τη θεώρηση του Εβραίου ως καθαρής αφαίρεσης και ως μεταφοράς του Zivilisation. Ήταν, ως προς αυτό, παιδί του αντισημιτισμού του 19ου αιώνα και μέσα από αυτήν τη διαδρομή έφτασε στην ιδέα του αφανισμού των Εβραίων για να υπάρξει μία ομοιογενής ανθρωπότητα.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:31:44 401
Διάλεξη 8 (Παπαγεωργίου ΙωάννηςΕπίκουρος Καθηγητής)

Σύγχρονα Θέματα Διεθνούς Πολιτικής, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 8
Εξάμηνο: 5o 2014-12-05 02:03:43 416
Διάλεξη 8 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Μαθηματικά στην Πολιτική Επιστήμη :εισαγωγή, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Δεν υπάρχει καλής ποιότητας ήχος
Εξάμηνο: 1o 2014-12-08 01:06:46 418
Διάλεξη 5 (Παπαγεωργίου ΙωάννηςΕπίκουρος Καθηγητής)

Σύγχρονα Θέματα Διεθνούς Πολιτικής, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 5
Εξάμηνο: 5o 2014-11-07 02:07:46 426
Διάλεξη 7 (Παπαγεωργίου ΙωάννηςΕπίκουρος Καθηγητής)

Σύγχρονα Θέματα Διεθνούς Πολιτικής, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Διάλεξη 7
Εξάμηνο: 5o 2014-11-28 03:36:50 429

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η ανάπτυξη του σιωνιστικού κινήματος στη Θεσσαλονίκη. Αναλύεται η αρχικά μικρή απήχηση του κινήματος καθώς το εβραϊκό millet της πόλης ήταν κυρίαρχο στην οθωμανική Θεσσαλονίκη και δεν είχε λόγους μετανάστευσης. Μετά το 1912 περιγράφονται οι οικονομικοί ανταγωνισμοί ανάμεσα σε Έλληνες χριστιανούς και σε Εβραίους και επισημαίνεται μία διαφοροποίηση ως προς την απήχηση του σιωνισμού στην εβραϊκή κοινότητα της πόλης, ωστόσο και πάλι αυτή δεν ήταν μεγάλη καθώς τα πρώτα χρόνια ένταξης στο ελληνικό κράτος υπήρχαν δυσκολίες αλλά όχι αξεπέραστες για τον εβραϊκό πληθυσμό. Τα δεδομένα θα αλλάξουν μετά την πυρκαγιά του 1917, τη Μικρασιατική Καταστροφή και την άφιξη των εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων στην πόλη, όπως θα δούμε στην επόμενη ενότητα.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:34:46 439
Διάλεξη 12 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Θέματα εφαρμοσμένης πολιτικής ανάλυσης, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

σύντομη περιγραφή
Εξάμηνο: 1o 2014-12-09 00:33:50 439
Διάλεξη 1 (Χατζηπαντελής ΘεόδωροςΚαθηγητής)

Θέματα εφαρμοσμένης πολιτικής ανάλυσης, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

σύντομη περιγραφή
Εξάμηνο: 1o 2014-10-27 01:10:38 466

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η δυναμική ανάπτυξη του σιωνιστικού κινήματος στη Θεσσαλονίκη μετά την πυρκαγιά του 1917. Μετά την πυρκαγιά το νέο εθνικό κράτος δεν μπορούσε να παραβλέψει την ευκαιρία να εξελληνίσει την πόλη σε βάρος των Εβραίων πολιτών της, όταν η φωτιά κατέστρεψε τα σπίτια τους και τα μνημεία τους αλλοιώνοντας μέσα σε μια νύχτα τον εβραϊκό χαρακτήρα του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Στη φάση αυτή το σιωνιστικό κίνημα βρήκε σημαντικά ερείσματα στον εβραϊκό πληθυσμό και γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Ωστόσο, η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης μεταβλήθηκε οριστικά σε μειονότητα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον ερχομό των χιλιάδων προσφύγων και το τέλος της «Μεγάλης Ιδέας».
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:27:42 471