Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Αντικείμενα του μαθήματος είναι: Τα μοντέλα οργάνωσης των τηλεοπτικών ειδήσεων. Δια-μεσικά μοντέλα οργάνωσης, τα σενάρια ως μοντέλα οργάνωσης , ο χαρακτηρισμός και ο πυρήνας του συμβάντος, οι λεκτικές αντιδράσεις, οι σεναριοποιήσεις. Επίσης, ο παρουσιαστής ειδήσεων της Ελληνικής τηλεόρασης. Ο παρουσιαστής-εκφωνητής, ο παρουσιαστής-«ιθύνων νους», ο παρουσιαστής-«συγγραφέας», ο παρουσιαστής-«συνομιλητής» του τηλεοπτικού κοινού, οι τίτλοι ειδήσεων και η ανάγνωσή τους.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Η γλώσσα των τίτλων, on τηλεοπτικών ειδήσεων, ρεπορτάζ και αφήγηση, η γλώσσα των ειδήσεων και των ρεπορτάζ.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Στο μάθημα μελετώνται στοιχεία όπως: παύσεις, ρυθμός εκφοράς (τέμπο), χροιά, οι μεγάλοι κανόνες της οπτικο-ακουστικής γραφής.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Το συγκεκριμένο μάθημα πραγματεύεται στοιχεία όπως: το ηχητικό κανάλι της τηλεόρασης, φωνητικά-ακουστικά στοιχεία, γραπτή και προφορική τηλεοπτική γλώσσα, ιδιαιτερότητες τηλεοπτικής γλώσσας, τονισμός-επιτονισμός.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Η εκφορά του λόγου στην τηλεόραση, ο τηλεοπτικός χώρος και χρόνος αποτελούν τις βασικές θεματικές της συγκεκριμένης ενότητας.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η Γλώσσα των νέων. Ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά, στοιχεία της νεανικής επικοινωνίας, το νεανικό λεξιλόγιο, κοινωνικά χαρακτηριστικά και γλωσσικές στάσεις.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Η ειδησεογραφική συνέντευξη ως είδος λόγου, η ειδησεογραφική συνέντευξη σε επιστημονικό πλαίσιο, η ανάλυση της ειδησεογραφικής συνέντευξης, μεθοδολογία: η ανάλυση συνομιλίας, επίπεδα ανάλυσης, το παιχνίδι στην πράξη.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Το μάθημα περιλαμβάνει α) Ανοίγματα ειδησεογραφικών συνεντεύξεων. Επικεφαλίδα, υπόβαθρο, εισαγωγή (Lead-in), συγκρίσεις και θεσμικές συνθήκες, οι ταυτότητες των συνεντευξιαζομένων και τα είδη των συνεντεύξεων, ο συνεντευξιαζόμενος ως συμμετέχων ενός συμβάντος και η «συνέντευξη με δημιουργό ειδήσεων» (newsmaker interview), ο συνεντευξιαζόμενος ως ειδικός και η «ενημερωτική συνέντευξη» (background interview), ο συνεντευξιαζόμενος ως υπέρμαχος και η «συνέντευξη αντιπαράθεσης» (debate interview). Β) Κλεισίματα ειδησεογραφικών συνεντεύξεων, τερματισμός, σταδιακή ολοκλήρωση.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις των ειδησεογραφικών συνεντεύξεων. Οι βασικοί κανόνες διαχείρισης του δικαιώματος λόγου: η ανάληψη συνεισφορών και η παραγωγή λόγου ειδησεογραφικής συνέντευξης. Η εναλλαγή συνεισφορών στην ειδησεογραφική συνέντευξη: βασικά προκαταρκτικά σημεία. Οι ερωτήσεις του συνεντευκτή-Οι προλογισμένες ερωτήσεις και η διαδραστική τους κατασκευή. Οι απαντήσεις ως μια από κοινού κατασκευή.Τηλεοπτικός Δημοσιογραφικός Λόγος, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Αντικείμενα του μαθήματος είναι: Τα μοντέλα οργάνωσης των τηλεοπτικών ειδήσεων. Δια-μεσικά μοντέλα οργάνωσης, τα σενάρια ως μοντέλα οργάνωσης , ο χαρακτηρισμός και ο πυρήνας του συμβάντος, οι λεκτικές αντιδράσεις, οι σεναριοποιήσεις. Επίσης, ο παρουσιαστής ειδήσεων της Ελληνικής τηλεόρασης. Ο παρουσιαστής-εκφωνητής, ο παρουσιαστής-«ιθύνων νους», ο παρουσιαστής-«συγγραφέας», ο παρουσιαστής-«συνομιλητής» του τηλεοπτικού κοινού, οι τίτλοι ειδήσεων και η ανάγνωσή τους.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η Γλώσσα των νέων. Ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά, στοιχεία της νεανικής επικοινωνίας, το νεανικό λεξιλόγιο, κοινωνικά χαρακτηριστικά και γλωσσικές στάσεις.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Πηγές και τρόποι δανεισμού, προσαρμογή των δανείων, ο λεξιλογικός δανεισμός στη νέα ελληνική, ειδικές κατηγορίες δανείων, άλλα προϊόντα δανεισμού.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Ορισμοί του ύφους, σχετικές θεωρίες και μελέτες, προσωπικό ύφος και υφολογική μεταβολή, λόγος- ταυτότητα και εαυτός.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Η έννοια της κοινωνικής τάξης , γλώσσα και κοινωνική διαστρωμάτωση, περιπτώσεις κοινωνικής και γλωσσικής διαφοροποίησης, περιορισμένος και επεξεργασμένος γλωσσικός κώδικας-χαρακτηριστικά.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Το μάθημα πραγματεύεται θέματα όπως γλώσσα και εθνική ταυτότητα, εθνοτική πλειονότητα-μειονότητα, εθνικότητα, εθνική ταυτότητα-χαρακτηριστικά, η γλώσσα της προκατάληψης και ο εθνικιστικός λόγος.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Το μάθημα διαιρείται στις εξής επιμέρους ενότητες: η κοινή νεοελληνική των ΜΜΕ (τυποποίηση, μεταβολή και νέα προφορικότητα), εννοιακές μεταφορές και λεξικές συμπαραθέσεις σε τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, και δημοσιογραφικός λόγος και γλωσσική επίγνωση των δημοσιογράφων.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Το ζήτημα του γλωσσικού λάθους. Ορισμός και προβλήματα, κατηγορίες γλωσσικών λαθών και η ερμηνεία τους, λάθη που αφορούν το γλωσσικό σύστημα , λάθη που αφορούν τη χρήση της γλώσσας και λάθη που αφορούν τη γραπτή μορφή της γλώσσας.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Οι θεματικές της συγκεκριμένης ενότητας περιλαμβάνουν: τι σημαίνει «πολιτική»; πολιτική και ιδεολογία, η (πολιτική) γλώσσα ως μηχανισμός ελέγχου της σκέψης, η γλώσσα της πολιτικής και των πολιτικών, η γλώσσα της πειθούς – η δύναμη της ρητορικής, αναπαραστάσεις πολιτικού λόγου στα μέσα ενημέρωσης.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Το μάθημα διαιρείται σε τρεις επιμέρους ενότητες: η αρχική σελίδα των διαδικτυακών εφημερίδων, οι διαδικτυακές ειδήσεις και τα χαρακτηριστικά τους, ιστολόγια και διαδικτυακή δημοσιογραφία.Γλώσσα και κοινωνία, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Η συγκεκριμένη ενότητα αναφέρεται στο ζήτημα του γλωσσικού σεξισμού και τη σχέση με τα Μέσα. Η επικοινωνιακή ικανότητα και τα δύο φύλα, μοντέλα ανάλυσης και κατανόησης των διαφορών των φύλων στη χρήση της γλώσσας, ο γλωσσικός σεξισμός στον Τύπο και βασικά χαρακτηριστικά.