Βρέθηκαν 24 αποτελέσματα       Καβάλα Μαρία    Αφαίρεση Όλων 

 

Διάλεξη 11  / Διάλεξη 11 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-06-12 00:25:17 215
Διάλεξη 9  / Διάλεξη 9 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-06-12 00:25:46 222
Διάλεξη 10  / Διάλεξη 10 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-06-12 00:18:35 227
Διάλεξη 6  / Διάλεξη 6 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-08 00:27:16 230
Διάλεξη 8  / Διάλεξη 8 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-06-12 00:36:02 243
Διάλεξη 4  / Διάλεξη 4 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-07 00:39:56 246
Διάλεξη 12  / Διάλεξη 12 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-06-12 00:27:34 248

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στο κεφάλαιο αυτό παρουσιάζεται η ανάπτυξη του σιωνιστικού κινήματος ως απάντηση ως ένα βαθμό στην ανάπτυξη των ευρωπαϊκών εθνικιστικών κινημάτων, στη διάλυση των μεγάλων αυτοκρατοριών και στη δημιουργία των εθνικών κρατών. Αναλύεται το πέρασμα από τον παραδοσιακό σιωνισμό στον πολιτικό σιωνισμό. Αναδεικνύονται κάποια σημεία σταθμοί, όπως το πρώτο συνέδριο, το σχέδιο Ουγκάντα, η διακήρυξη Μπαλφούρ ενώ παρουσιάζονται και οι πρωτεργάτες του πολιτικού σιωνισμού, όπως ο Herzl και ο Nordau. Στο τέλος της ενότητας επιχειρείται μία προσπάθεια να ερμηνευθεί η διαχρονική επιμονή των αντισημιτικών θεωριών συνωμοσίας .
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:36:03 272
Διάλεξη 3  / Διάλεξη 3 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-07 00:36:50 274
Διάλεξη 7  / Διάλεξη 7 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-06-12 00:37:28 275
Διάλεξη 3  / Διάλεξη 3 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η παρουσίαση ξεκινάει με μία ιστορική προσέγγιση διαδεδομένων αντιεβραϊκών αντιλήψεων που είχαν πρωτοεμφανιστεί στα πρώτα χρόνια επικράτησης του χριστιανισμού και εξαπλώθηκαν κατά τα μεσαιωνικά χρόνια και κατά τις σταυροφορίες. Ωστόσο, οι αντιλήψεις αυτές μετατράπηκαν σε θεωρίες συνωμοσίας από το 18ο αιώνα και μετά, όταν το κύμα των φιλελεύθερων ιδεών απλωνόταν σταδιακά στην Ευρώπη (Γαλλική Επανάσταση, επαναστάσεις 19ου αι.). Το κατεστημένο των χριστιανικών εκκλησιών, ιδιαίτερα της καθολικής εκκλησίας διέβλεπε στις ιδέες αυτές μία επίθεση εναντίον των χριστιανικών ιδεών αλλά και της καθεστηκυίας τάξης. Πολύ γρήγορα αναδύθηκαν θεωρίες συνωμοσίας εναντίον του χριστιανικού κόσμου μέσα από δοκίμια, πραγματείες και το λόγο του Τύπου, οι οποίες ενέπλεκαν Εβραίους, τέκτονες και κάθε τι νέο σε ένα απειλητικό συνονθύλευμα. Στη συνέχεια παρακολουθούμε τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στην τσαρική Ρωσία που κατέληξαν στα πογκρόμ εναντίον των εβραϊκών κοινοτήτων για να κατανοήσουμε πώς εκεί δημιουργήθηκε λίγο αργότερα το πλαστό κείμενο των Πρωτοκόλλων των σοφών της Σιών.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:37:03 278
Διάλεξη 2  / Διάλεξη 2 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-07 00:28:53 319

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται όλες εκείνες οι ιδέες που αναπτύχθηκαν στη ναζιστική ιδεολογία και παρουσίασαν τον «Εβραίο» ως αφαιρετική έννοια που αντιπροσωπεύει τόσο τον καπιταλισμό, όσο και τον μπολσεβικισμό, την τεχνολογία και την έλλειψη παράδοσης, την έννοια του απάτριδος και όλα τα παραπάνω ως έννοιες και πολιτικές που είναι εχθρικές στο γερμανικό έθνος και τη γερμανική πατρίδα. Ταυτόχρονα εξηγείται ότι οι ιδέες αυτές κοινωνικών αποκλεισμών και διακρίσεων είχαν τις ρίζες τους στο ευρωπαϊκό νοητικό σύμπαν του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:14:22 348
Διάλεξη 5  / Διάλεξη 5 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-08 00:40:37 352

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται το πώς διαμορφώθηκε ο μύθος του «ιουδαιομπολσεβικισμού», ο οποίος είχε γνωρίσει μεγάλη διάδοση μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν έγινε το σύνθημα της καταστολής εναντίον των σπαρτακιστών στη Γερμανία και των αντίστοιχων κινημάτων αλλού. Παρακολουθούμε πώς άρχισε να διαδίδεται ευρύτατα η άποψη ότι ο μπολσεβικισμός ήταν ένα είδος μεταδοτικής ασθένειας με τους Εβραίους επαναστάτες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης να την μεταδίσουν. Η ιδέα αυτή είχε αρχίσει να αναπτύσσεται ακόμη από το 1918 σε συγγραφείς και λογοτέχνες, ωστόσο εξετάζουμε πώς στο ναζισμό σημειώθηκε τελικά η ακραία βιολογικοποίηση του αντισημιτισμού, που αναδιατύπωνε το μύθο της «συνωμοσίας» και το παλιό στερεότυπο του Εβραίου ως αντεθνικού στοιχείου με όρους όμως πια φυλετικής υγιεινής.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:23:57 378
Διάλεξη 1  / Διάλεξη 1 (Καβάλα ΜαρίαΠΔ 407)

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Η ανασυγκρότηση της εβραικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης μεταπολεμικά. Συγκρίσεις με την Ευρώπη
Εξάμηνο: 2o 2015-04-07 00:31:48 396

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται αναλυτικά πώς κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου διαμορφώθηκε ένας λόγος γραπτός (συγγραφείς, τύπος) και προφορικός που συνδύαζε στοιχεία του σοσιαλιστικού αντισημιτισμού, του καθολικού και αντιδραστικού αντι-ιουδαϊσμού με το νέο επιστημονικό ρατσισμό. Στη Γερμανία, η διχοτόμηση Εβραίος/Άριος αντιστοιχούσε στη σύγκρουση μεταξύ Zivilisation και Kultur και χαρακτήριζε όλα τα γραπτά των θεωρητικών της «συντηρητικής επανάστασης». Το αντιθετικό σχήμα Άριος/Εβραίος αποτελούσε βασικό στοιχείο της εθνικιστικής κουλτούρας και μόνιμο παράγοντα κατασκευής και αρνητικού στιγματισμού της ετερό­τητας, ενάντια στην οποία διαμορφωνόταν η εθνική ταυτότητα τόσο στη Γερμανία, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο ναζισμός οικειοποιήθηκε λοιπόν τη θεώρηση του Εβραίου ως καθαρής αφαίρεσης και ως μεταφοράς του Zivilisation. Ήταν, ως προς αυτό, παιδί του αντισημιτισμού του 19ου αιώνα και μέσα από αυτήν τη διαδρομή έφτασε στην ιδέα του αφανισμού των Εβραίων για να υπάρξει μία ομοιογενής ανθρωπότητα.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:31:44 400

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η ανάπτυξη του σιωνιστικού κινήματος στη Θεσσαλονίκη. Αναλύεται η αρχικά μικρή απήχηση του κινήματος καθώς το εβραϊκό millet της πόλης ήταν κυρίαρχο στην οθωμανική Θεσσαλονίκη και δεν είχε λόγους μετανάστευσης. Μετά το 1912 περιγράφονται οι οικονομικοί ανταγωνισμοί ανάμεσα σε Έλληνες χριστιανούς και σε Εβραίους και επισημαίνεται μία διαφοροποίηση ως προς την απήχηση του σιωνισμού στην εβραϊκή κοινότητα της πόλης, ωστόσο και πάλι αυτή δεν ήταν μεγάλη καθώς τα πρώτα χρόνια ένταξης στο ελληνικό κράτος υπήρχαν δυσκολίες αλλά όχι αξεπέραστες για τον εβραϊκό πληθυσμό. Τα δεδομένα θα αλλάξουν μετά την πυρκαγιά του 1917, τη Μικρασιατική Καταστροφή και την άφιξη των εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων στην πόλη, όπως θα δούμε στην επόμενη ενότητα.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:34:46 439

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η δυναμική ανάπτυξη του σιωνιστικού κινήματος στη Θεσσαλονίκη μετά την πυρκαγιά του 1917. Μετά την πυρκαγιά το νέο εθνικό κράτος δεν μπορούσε να παραβλέψει την ευκαιρία να εξελληνίσει την πόλη σε βάρος των Εβραίων πολιτών της, όταν η φωτιά κατέστρεψε τα σπίτια τους και τα μνημεία τους αλλοιώνοντας μέσα σε μια νύχτα τον εβραϊκό χαρακτήρα του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Στη φάση αυτή το σιωνιστικό κίνημα βρήκε σημαντικά ερείσματα στον εβραϊκό πληθυσμό και γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Ωστόσο, η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης μεταβλήθηκε οριστικά σε μειονότητα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον ερχομό των χιλιάδων προσφύγων και το τέλος της «Μεγάλης Ιδέας».
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:27:42 471

Ο Αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι εξαιρετικά δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη μετά τον α ΄π. π. και την Οκτωβριανή Επανάσταση, με την όξυνση των εθνικισμών, το διαχωρισμό των ανθρώπων υπέρ ή κατά της επανάστασης και την επαχθή συνθήκη των Βερσαλλιών για τη Γερμανία. Εξηγείται πώςτο γεγονός ότι το ποσοστό των Εβραίων -ήταν σχετικά μεγάλο μεταξύ των μπολσεβίκων, τροφοδότησε έναν μύθο που εξαπλώθηκε σε όλο τον Δυτικό κόσμο ενώ οι όροι «Εβραίοι» και «κομμουνιστές» θεωρούνταν ταυτόσημοι στον προπαγανδιστικό λόγο όλων των αντισημιτικών ομάδων της δεκαετίας του '30 στην Ευρώπη, ιδιαίτερα στην Πολωνία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία. Στη Γερμανία την πλειονότητα των Εβραίων της, η Δημοκρατία της Βαϊμάρης άνοιξε τον δρόμο για κοινωνική άνοδο και για έναν σημαντικότερο ρόλο στη ζωή της χώρας ενώ γίνονταν ευρέως αποδεκτοί από τα φιλελεύθερα και αριστερά στοιχεία της γερμανικής κοινωνίας — μέχρι το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, το 1929-30.Στη συνέχεια ο αντισημιτισμός άρχισε να εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο και, κατά τα τελευταία χρόνια της δημοκρατίας, άρχισε να κερδίζει οπαδούς που δεν ανήκαν καν στον χώρο της παραδοσιακής Δεξιάς. Αυτό το πρόσφορο έδαφος βρήκε ο Χίτλερ για να αναπτύξει τις ιδέες τους.
Εξάμηνο: - 2015-04-23 00:39:56 471